Monday 31 March 2014

Webquest: Seismic risk.

Internal dynamics of the Earth

Task 1
Earthquakes happen all over the world, all the time. Find out what causes them and
which parts of the world are at risk.


Resources:
http://www.bbc.co.uk/science/hottopics/naturaldisasters/earthquakes.shtml
http://news.bbc.co.uk/cbbcnews/hi/find_out/guides/tech/earthquakes/newsid_1894000/1894934.
stm
http://earthquake.usgs.gov/learning/kids//



Task 2
 You live in a region where earthquakes are frequent. First, find out how to
protect yourself before, during, and after an earthquake. Then, design a leaflet with
safety instructions to hand out to your community. Include advice and illustrations.



Resources:
http://www.fema.gov/hazard/earthquake/eq_during.shtm
http://seagrant.uaf.edu/features/earthquake/prepare2.html
http://www.videojug.com/interview/after-an-earthquake-2#what-do-i-do-if-i-find-myself-trappedafter-
an-earthquake
http://www.geo.mtu.edu/UPSeis/bda.html
8

Tuesday 11 March 2014

Webquest: Efecto de las drogas sobre el sistema nervioso.


El cerebro de los humanos es único, porque nos da el poder de reflexionar, hablar, y soñar.
 Todos estos procesos son influenciados por el uso de drogas.
Vamos a explicar aquí como funciona  el cerebro:

 http://es.wikipedia.org/wiki/Cerebro_humano
 http://es.wikipedia.org/wiki/Paul_MacLean

http://www.drogasycerebro.com/

Drogas y cognición:
http://www.dailymotion.com/video/xd1t0r_drogas-y-cognicion_school


La verdad sobre las drogas:
http://kidshealth.org/teen/en_espanol/drogas/know_about_drugs_esp.html


Debéis escoger un tipo de droga, exponer sus características químicas,  mecanismo de actucación, efectos a corto y medio plazo y síntomas de intoxicación.